Ett litet flyttkort…

Argbiggan har flyttat, vilket är orsaken till att det inte skrivits några nya inlägg här. Om du vill fortsätta läsa mina texter, är du välkommen att följa med mig till min nya blogg som också heter Hello, Kära Gamla Sverige. Jag kommer att kopiera alla inlägg här och ladda upp dem till den nya bloggen också, men så länge jag har läsare här låter jag den här bloggplatsen stå orörd.

Jag bloggar alltså på svenska på Växthuset och Hello, Kära Gamla Sverige, och jag har också kontot Frk Styf på instagram, sidan Frk Styf på facebook och twitterkontot Frk Styf. Men bara så du vet är jag en oregelbunden bloggare och jag är inte särskilt aktiv på social medier. Jag använder dem mer som anslagstavlor än som mötesplatser.

Om du kan, och gillar att, läsa på engelska, så har jag en hel del att bjuda på där. Från mitt Quarterdeck berättar jag om vad som är på gång på mina olika bloggar, och där finns även länkar till alla konton och sajter.

Corona-isoleringen fick mig att tappa sugen vad gäller faktabaserat bloggande, och det senaste året har jag framför allt fokuserat på mitt kreativa skrivande. Jag petar mig igenom filmer, böcker och spel och försöker förstå hur historierna berättas och vad det är som får oss att gilla vissa men inte andra. Samtidigt jobbar jag på mina egna historier och försöker fånga karaktärerna och berätta deras historier. Så småningom tänker jag mig att det ska komma svenska översättningar, men för stunden skriver jag bara på engelska.

Här nedan kan du se en lista över de konton som är aktuella ifall du vill hänga med på mitt nya äventyr och se vad jag skriver när jag inte pratar om saker som faktiskt hänt på riktigt.

Jag hoppas vi möts någonstans på internätet framöver. Till dess, simma lugnt och sköt om dig.

Kram,

//Evalena

3 tankar om “Ett litet flyttkort…

  1. Pingback: Vildrosor och Tistlar – Hello, kära gamla Sverige!

  2. Pingback: Skål, mina sista skolbarn! – Hello, kära gamla Sverige!

  3. Pingback: Jag, en sängliggande historieberättare – Hello, kära gamla Sverige!

Lämna en kommentar